האם ניתן להתקבל לתוכנית MBA מובילה בגיל 30 פלוס?

ממוצע הגילאים של הסטודנטים בתוכניות ה-MBA המובילות בעולם נע בדרך כלל בין 26-28, וזה גם איזור הגילאים של רוב המועמדים שאנחנו עובדים איתם, אבל מדי פעם אנחנו פוגשים מועמד מבוגר יותר בשנות ה-30 לחייו שתוהה אם יש לו סיכוי להתקבל? לשם כך יצרנו בארינגו צוות יועצים מיוחד שמסייע גם למועמדים מבוגרים יותר, ואנחנו שמחים לבשר לכם שגם אם כבר עברתם את גיל 30 עדיין יש לכם אופציות!

לפעמים נשמעת הטענה כי עבור מועמדים מעל גיל 30 שהם כבר נשואים עם ילדים, או שיש להם "יותר מדי" נסיון תעסוקתי, קבלה לתוכנית MBA מובילה אינה אופציה ריאלית. אמנם זה נכון שהתוכניות המובילות מאוד סלקטיביות בנושא הגיל, ולכן מקבלות לשורותיהם בעיקר מועמדים מתחת לגיל 30, אולם הן לא סגורות לחלוטין בפני מועמדים מבוגרים יותר.

ראשית, לכל המועמדים באשר הם יש אופציה לבחור בתוכנית part time או executive mba במידה והם מרגישים שתוכניות אלו מתאימות יותר לצרכיהם. שנית, אחת הסיבות שאין הרבה מועמדים מעל גיל 30 שמתקבלים לתוכניות ה-MBA המובילות היא שלא הרבה מועמדים כאלה מגישים מועמדות מלכתחילה.

ישנן מספר תוכניותMBA שמקבלות מועמדים מבוגרים ומנוסים יותר, אך הן בעיקר באירופה ופחות בארה"ב. חלק מבתי הספר למנהל עסקים אף פתחו תוכניות מיוחדות עבור מועמדים מבוגרים יותר, כגון Stanford MSx, MIT Sloan Fellows, Foster JEMBA, USC IBear ו- London Business School Sloan Program.

עבור כל מועמד, לא חשוב באיזה גיל, חייבת להיות סיבה טובה לעשות MBA. אם אתה חושב שמסלול הקריירה שלך מספק כמו שהוא, ושאתה יכול להשיג את היעדים הבאים בקריירה שלך ללא תואר MBA, כנראה שאתה לא צריך אותו. מצד שני, אם אתה מעוניין לעבור לתחום אחר או תפקיד אחר, או שאתה מחפש לרכוש השכלה עסקית ולפתח את רשת הקשרים הבינ"ל שלך, יכול להיות ש-MBA הוא המסלול הנכון עבורך.

כל מועמד חייב להיות ברור מאוד לגבי הסיבות שלו לעשות MBA, מאחר והוא יצטרך לשכנע את ועדת הקבלה בצורך שלו בתואר MBA ולהסביר איך התואר יעזור לו להגשים את מטרות הקריירה שלו. מועמדים מבוגרים יותר צריכים להבין שוועדת הקבלה מצפה מהם להיות מנוסים יותר, בעלי הישגים מקצועיים רבים יותר ומודעות עצמית גבוהה יותר מאשר מועמדים צעירים, וזה חייב להתבטא באפליקיישן שלהם.

האם יש חסרונות ללימודי MBA לאחר גיל 30?

זה תלוי. אם כבר יש לך קריירה מבוססת עם הכנסה גבוהה, סביר להניח שתואר MBA יתרום לך וישפר את שכרך במידה פחותה בהשוואה למועמד צעיר. מועמדים מבוגרים יותר עלולים גם להתקשות במציאת עבודה בתעשיות מסוימות (לדוגמא, יהיה להם יחסית קשה להשתלב במשרות בתחומי היעוץ האסטרטגי). לכן אנחנו מציעים לכל מי ששוקל לעשות MBA אחרי גיל 30 להכין תוכנית יסודית, לקחת בחשבון את כל הנאמר לעיל, כדי להיות בטוחים שתואר MBA בתוכנית מובילה בחו"ל הוא המסלול הנכון עבורם. וכאמור מומלץ גם לשקול את היתרונות והחסרונות של התארים השונים – full-time, part-time, EMBA.