חשיבותם של הנהגים המסיעים – חברות הסעות בפריסה ארצית

במאמר זה נעסוק בשאלה, כיצד נוכל לבחור חברת הסעות ונהיה בטוחים שניתן לסמוך על הנהג.
אחד הדברים החשובים ביותר כאשר אנו מזמינים חברת הסעות לא מוכרת, היא העובדה שאנו לא יודעים מי יהיה הנהג שלנו. החברה יכולה להיות מצוינת הרכב שנקבל יהיה חדש, הנהג הגיע בזמן, נראה לבוש בצורה הולמת ומתנהג בנימוס. כל זה יפה מאד אבל עדיין אנו לא יודעים על עברו של הנהג.

ובכן, כאשר בית ספר למשל מזמין אוטובוס או מיניבוס ליום או יומיים טיול, הם כמובן מתקשרים לחברת הסעות מקצועית שעבדו איתה בעבר, או שלא עבדו איתה, מזמינים את הרכב, מוודאים פרטים על הרכב, דואגים שהרכב יגיע בזמן וכל התעודות של הרכב תקינות והנהג כמובן עם רשיון נהיגה בתוקף. בהרבה מקרים מזמין ההסעה שואל את החברה ממנה הוא מזמין את ההסעה, מי יהיה הנהג, מבקש מידע על זהותו, דרישה לדעת אם יש לו עבר פלילי, במקרה של הסעת תלמידים מבקשים לדעת אם יש לו אישור שהוא רשאי לקחת תלמידים ואישור מהמשטרה שהוא לא פדופיל. ישנם גם מקרים של חברה ביטחונית שמחפשת הסעה למפעל בטחוני ומעוניינת שהנהג יהיה בסיווג ביטחוני.

לפי מה שתיארתי עד כה, יהיו שירימו גבה וישאלו מדוע יש לחקור את כל הפרטים האלה, אם הנהג כבר עובד בחברה ויש לו וותק, מדוע שיעשה דברים אסורים, הרי הוא יכול להפסיד את מקום עבודתו ואת הפרנסה שלו.

ובכן, מקרים שקרו בעבר מוכיחים שאכן קורים מקרים כאלו, אמנם לא בתדירות גבוהה, אבל מידי פעם.
מקרה שהיה, לפני שנים נהג רכב ציבורי, צעיר, הסיע תלמידי תיכון לטיול שנתי, במהלך הטיול, התלמידים והמורים ירדו מהרכב ויצאו להליכה שארכה כ 2-3 שעות. אחת התלמידות החליטה שהיא נשארת באוטובוס מהסיבות שלה, כלומר היא והנהג נשארו וחיכו לתלמידים שיחזרו. במהלך הזמן הזה קיים הנהג יחסי מין עם התלמידה, למרות שהיא הייתה בוגרת והכל היה בהסכמתה. ביום שנודע המקרה הזה לחברה פוטר הנהג לאלתר בלי כל אפשרות לשימוע.

המשמעות היא אחת ויחידה. במצבים כאלה יש להיזהר שבעתיים, במקרה והנהג חושש להישאר לבד עם בחורה ייתכן והוא יוכל לבקש שיישאר אדם נוסף.

דוגמא נוספת לאחריותו של הנהג, במקרה של הסעות קבועות של תלמידים בכיתות נמוכות, חייב שיהיה נהג אחראי. קרה מקרה עצוב מאד שהנהג החזיר ילדים ממוסד לימודים לבתיהם, הוא דאג להוריד כל ילד ליד ביתו. אחד הילדים נרדם ברכב, הנהג לא שם לב, חשב שכולם ירדו והמשיך בנסיעה לכיוון ביתו. כאשר  הגיע הביתה נעל את הרכב בלי לבדוק אם נשאר מישהו. כעבור זמן התקשרו אליו לשאול על הילד ואז לתדהמתו גילה שהוא נעל אותו ברכב. למזלו הרב, הילד נמצא עדיין ישן ברכב. במקרים כאלו עדיף כמובן שיהיה מלווה מבוגר בזמן הנסיעה.

לסיכום, בדוגמאות האלה שהועלו במאמר אנו רואים את חשיבות ההיכרות של הנהג המסיע.