איך תבחרו את תוכנית ה-MBA הנכונה עבורכם?

עבור רוב האנשים, יציאה ללימודי תואר MBA היא אחת ההשקעות הגדולות שהם יעשו בחייהם. מדובר בהשקעה ניכרת של זמן וכסף, ולכן חשוב מאוד לבחור בתוכנית המתאימה כדי שההשקעה תשתלם. בין אם אתם חושבים לאיזו תכנית לפנות ובין אם כבר התקבלתם למספר תוכניות ועליכם לבחור היכן ללמוד, הטיפים הבאים יעזרו לכם לבחור את התוכנית הנכונה עבורכם:

מיקום, מיקום, מיקום

אחד השיקולים החשובים ביותר הוא המיקום של בית הספר, מאחר והמיקום ישפיע על אפשרויות הנטוורקינג ועל הצעות העבודה העתידיות שלכם. רוב החברות מגייסות קודם כל באיזור שלהן, לכן בחרו בית ספר שנמצא במיקום הקרוב לחברה או לתעשיה בה תרצו לעבוד לאחר התואר.

התמחויות

לכל תוכנית יש התמחות ותחומי חוזק אקדמיים מסויימים. האם אתם מתעניינים בסטארט-אפ ויזמות? האם אתם חולמים על קריירה בתחום הכספים? או שאולי אתם ושקלים לעבוד למגזר המלכ"רים? לא משנה באיזה תחום אתם מתעניינים, בחרו בתוכנית שמתמחה בתחום זה, מאחר וסביר להניח שהיא מקושרת למעסיקים באותו תחום, ולכן הלימודים שם יכולים להוביל אתכם לעבוד בתעשיה המועדפת עליכם.

דירוגים

איזה בית ספר הוא הכי טוב? זהו אל ענין של טעם אישי, ישנם מספר ארגונים שמפרסמים דירוגי תוכניות על בסיס קריטריונים שונים. דירוג גבוה של תוכנית לא מעיד רק על האיכות האקדמית שלה, אלא גם על אלמנטים תעסוקתיים כגון פוטנציאל ההשתכרות של בוגרי התוכנית, הנגישות למעסיקים והסיכויים למצוא עבודה במהירות. אם אתם רוצים לחשב את התשואה להשקעה שלכם, בדיקת הדירוגים היא הכרחית.

מה חושבים המעסיקים על בית הספר?

וכמה צמוד הם עובדים מול משרד ההשמה של התוכנית? ישנן תוכניות שמשרד ההשמה שלהם חזק יותר ודואג לבוגרים גם אחרי סיום התואר. אם אתם רוצים להגדיל את סיכוייכם למצוא עבודה טובה לאחר התואר, בחרו בתוכנית שמדורגת גבוה ע"י המעסיקים ושהם מגייסים את בוגריה בתדירות גבוהה.

תרבות בית הספר

זהו אחד ההיבטים החשובים של התוכנית – מה גודל הכיתה? מהי שיטת הלימוד? מה עושים הסטודנטים בשעות הפנאי? לכל בית ספר יש אופי משלו, ולכן נסו ללמוד על אופי בית הספר אליו אתם מגישים (עוד סיבה טובה לבקר בקמפוס!) כדי לוודא שהוא מתאים לאופי ולציפיות שלכם.

בהצלחה!