פרויקטים תמ"א 38 רבים בפריסה ארצית אבל איפה ניתן לקרוא חומר מעשיר בנושא?

שלום קוראים יקרים!

כן, ללא ספק נושא של חיזוק מבנים במסגרת פרויקט תמ"א 38 מעסיק רבים בישראל אם זה בעלי דירות שמעוניינים להשביח את הנכס שלהם וזאת על חשבון היזם והקבלן המבע ואם זה אנשים עם הון שמעוניינים להשקיע אותו בדירות בבניינים שפרויקט לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה תמ"א 38 עתיד להתבצע בקרוב.

עקב ריבוי פרויקטים תמ"א 38 לחיזוק מבנים והתחדשות עירונית בפריסה ארצית הפרסומים בטלוויזיה וברדיו, במדיה הכתובה וגם באינטרנט, דיירים רבים מנסים להבין האם גם בבית שלהם כדאי ומומלץ ליישם תמ"א 38, משקיעים רבים שמוכנים לעשות כמעט כל דבר רק בשיבל למצוא נכס מתאים להשקעה.

מתווכים רבים העוסקים בנדל"ן גם הם עושים שעות נוספות במטרה לאתר לאלו שמחפשים להשקיע בנכס שעתיד לעבור השבחה במסגרת תוכנית מתאר ארצית 38 וניתן לתת עוד דוגמאות רבות נוספות, אך נסתפק בכל הנ"ל.

ובכן, ראינו שיש ביקוש בנושא, אך יש גם שאלות רבות ואיפה לדעתכם ניתן למצוא תשובות לשאלות אלו?

בשנים אחרונות הופעלו אתרי אינטרנט רבים העוסקים בנושא תמ"א 38 וחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה.

בתארים אלו בהחלט ניתן למצוא מידע יקר ערך שיעזור מאוד לאנשים שרק מתחילים את דרכם בפרוייקטים לחיזוק מבנים אם זה כבעל הדירה ואם זה כמשקיע.

למעשה מדובר על פעולה מאוד מורכבת, כאשר למעשה בעל הדירה מעביר את זכויותיו לידי צד שלישי, אשר בתורו מבצע פעילות די רחבת היקב בבניין כולו, כאשר בין הפעולות המרכזיות ניתן לציין את בניית קומה או שתי קומות נוספות על גג הבניין ועל-ידי כך מוסיף לבניין יחידות דיור נוספות, אשר מכירתן לדיירים חדשים למעשה ממנת את הפרויקט כולו.

בנוסף, הקבלן המבצע את הפרויקט תמא 38 מגדיל את שטח הדירה עד כ-25 מ"ר ברוטו ומוסיף מעלית, אשר פיר של המעלית החדשה יכול לקחת חלק מן השטח של חדר מדרגות ו/או חלק מן הדירות הסמוכות לפיר המתוכנן.

תקופת ביצוע הפרויקט ללא ספק היא תקופה די מאתגרת עבור דיירי הבניין, אשר ממשיכים לגור בו וגם עבור הפועלים של הקבלן המבצע, אשר נאלצים לבצע פעילת שלעיתים רעשנית מאוד ליד חלונם של דיירים שגרים בדירותיהם.

אבל למרות אי-נוחות מסוימת במהלך ביצוע חיזוק המבנה, בסופו של התהליך בעלי הדירות בבניין לחיזוק, מקבלים דירות מרווחות יותר ואם מסתכלים מן הצד, בהחלט ניתן לחשוב שמדובר על בניין שנבנה רק עכשיו, אך בפועל מדובר על בניין משודרג ומחוזק במסגרת הפרויקט לחיזוק מבנים תמ"א 38.

אתר הפרויקט TAMA38 שעוסק בתחום תמ"א 38 והתחדשות עירונית זמין בכתובת https://tama38.org.il