מתי מומלץ להזמין לוכד נחשים לבית ולמשרד?

בתקופת הקיץ בישראל ניתן לראות מקרים רבים, בהם נחשים ובעלי חיים אחרים מגיעים לסביבות מיושבות ומהווים מטרד של ממש עבור אנשים רבים, כאשר במקרה של נחשים, המפגש עם בן אדם עשוי להיות קטלני אם מדובר על נחש ארסי, כאשר גם אם נחש שלא ארסי יתקוף בן אדם, עדיין המקרה לא הכי נעים ולכן צריכים לדעת אין תהתנהג במצב מסוג זה ומה לעשות במטרה להקטין סיכוי של הגעת נחשים לסביבה שלנו.

לפני הכל נציין שבמקרה ובסביבה שלכם התגלה נחש או מספר נחשים, לא מומלץ לטפל בהם באופן עצמאי, אלא באמצעות לוכד נחשים מורשה מטעם רשות הטבע והגנים בישראל, שעבר הכשרה מקצועית ובעל מיומנויות וכלים לתפיסת נחשים מסוגים שונים וטיפול בהם.

מספר דברים שמושכים נחשים לסביבות מיושבות אלא כמובן מזון, מים וצל, כאשר ללא ספק שלושת המרכיבים הללו הם חשובים גם עבור אנשים אזה מה בכל זאת ניתן לעשות בכדי למנוע או לצמצם מצבים בהם נחשים מגיעים לסביבה שלנו?

קודם כל מומלץ לצמצם מקומות בהם אנו מפזרים מזונות שונים בסביבה שלנו, כאשר לרוב הנחשים מתגלים בחצרות של בתים צמודי קרקע ואם אנו רגילים לעשות מנגל בדרך קבע, אז ללא ספק שאריות של אוכל לאחר המנגל וגם בהמלכו, יכולות להיות מוקד משיכה לנחשים.

נניח וצמצמנו תפזורת של שאריות של אוכל למקום בודד או מספר מקומות בודדים, האם זה פותר בעיה ב-100%?

והתשובה היא כמובן שלא, כי לא ניתן להבטיח שמשהו אחר לא ימשוך תשומת לב של נחשים וזה יכול להיות מים ומקומות מוצלים, לכן מומלץ למנוע ככל הניתן מצבים בהם יש מצבורי מים כתוצאה מטפטוף של נניח ברזיה וכל לקצר ככל שניתן שיחים בקרבת הבית שלנו, כאשר במידה וקיימים סלעים על שטח שלכם, גם זה יכול להיות מקום מסתור מעולה עבור נחשים שיהיה די קשה להבחין בהם, לכן מומלץ לא להפוך סלעים אם זה לא מתבקש כתוצאה מפעילות שאתם עושים בחצר הבית שלכם.

למאן האמת לא קיים מתכון למניע של 100 אחוזים שנחשים או בעלי חיים אחרים לא יגיעו לסביבה שלכם ולכן מומלץ שבמקרה וזה מה שקרה, בשום פנים ואופן לא לנסות לתפוס נחש בכוחות עצמכם, אלא ליצור קשר עם לוכד נחשים ובעלי חיים הקרוב אליכם והוא זה שידריך אתכם בטלפון איך להתנהג במצב שכזה ולאחר שיגיע אליכם, יאתר את הנחש ויתפוס אותו, כאשר לעיתים רחוקות אבל קיימים מקרים שבעת הגעתו של לוכד נחשים אליכם, ייתגלה שמדובר לא על נחש אחד אלא על מספר נחשים.

לאחר שיילכד הנחש, ע"פ חוק חיה זאת מוגנת ולכן אסור לפגוע בו, כאשר לוכד נחשים בדרך כלל ימסור את הנחש לגן הזואולוגי הקרוב או ישחרר אותו רחוק מאיזור מיושב, במטרה לצמצם מצב שיחזור לחצר בית של מישהו אחר, אך לא ניתן להבטיח זאת במאה אחוזים, כי בסופו של הדבר מדובר על חיה.

 

החומר מוגש באדיבות באמצעות אינדקס פויזן עם רשימת לוכדי נחשים ובעלי חיים בפריסה ארצית www.poison.co.il